Vanuit Cortez - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu Vanuit Cortez - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu

Vanuit Cortez

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

30 Maart 2015 | Verenigde Staten, Grand Junction

Dag lieve mensen,
Allereerst excuses voor de 8x dat het vorige bericht werd verstuurd. Had ruzie met tablet en internet. Vandaag nieuwe poging, ook met de foto's.
Inmiddels zijn we al bijna een week onderweg; aan de ene kant omgevlgen, aan de andere kant enorm veel indrukken opgedaan.
Gisteren zijn wee Arches NP in geweest. Overweldigend, die woeste natuur, wat een steen! de meest grillige formaties, kleuren, bogen en doorkijkgaten. Al heel wat foto's gemaakt, waarvan natuurlijk straks de helft weg gaat.
'S Middags op aanraden van de campingbeheerdernaar Dead Horse State Park, i.p.v. naar Cayonlands, zoals we van plan waren. Zou mooier zijn dan de Grand Canyon. Dat zullen we pas weten als de GC zelf hebben gezien, maar prachtig en indrukwekkend was het! ook hier weer de grootsheid van alles....
We hebben nog geprobeerd om op het park een campingplek te krijgen,maar alles vol vanwege het genoemde jeep-event. We hebben inmiddels wel 1000 jeeps gezien!
Uiteindelijk op een parkeerplaats overnacht, ging ook prima.
Ruud heeft vanochtend in de camper gedouched, ook wel belevenis, al was het -voor zijn lijf- wel wat krapjes. We ontdekten daarna ook dat er iets lekt - de vloer is steeds nat. Moeten we morgen even over bellen; hopelijk kost reparatie niet veel tijd. Want dat zou zonde zijn.. we wilen nog zoveel zien!
Vandaag zijn we van Moab, waar we eerst booschappen hebben gedaan, gereden naar Mesa Verde, een NP waar indianenwoningen inde rotsen zijn gemaakt, in de periode van 500 tot 1300. Prachtig om te zien. Het wss er heerlijk
We boffen enorm met het weer, zijn al aardig verbrand zelfs! De lucht moet hier enorm droog zijn, ewant steeds droge lippen en haren die niet willen krullen. De kou van Chicago is al helemaal vergeten.
Nu zitten we bij een PizzaHut; daar had Ruud nou de hele tijd al naar uitgezien! En even lekker gelegenheid om het thuisfront te updaten.
Morgen hopen we via Monument Valley (als je de plaatjes ziet herken je ze meteen van de westernfilms) en dan naar Page. Als het allemaal liukt met de reparatie van de waterlekkage dus.
De foto's die ik hopelijk bijvoeg, zijn nog van eerder datum; de meest recente kan ik pas later op de tablet laden; houd je tegoed.
Tot de volgende keer maar weer.

• 30 Maart 2015 - 04:41

Janny Kops:

Leuk om er bij te zijn!!!!!!!!

• 30 Maart 2015 - 10:50

Cobi:

Ik leef helemaal met jullie mee. Geweldig dat jullie zoveel moois zien. Hopelijk is de lekkage snel verholpen.Leuk ook die 2 foto's. Zie uit naar je volgende verslag.

Liefs Cobi

• 30 Maart 2015 - 11:06

Adri En Roelien:

Hoort allemaal heel mooi. Ben benieuwd naar de foto's, want die zaten hier nog niet bij.
    Gr. van ons uit winderig NL

• 31 Maart 2015 - 19:36

Jacob:

Zo jullie hebben het saaie deel wel achter je gelaten he?
    wat een prachtige foto's. Begin nu toch een beetje jaloers te worden.
    eerder niet echt.
    Blijf genieten van jullie wereldreis want dit doe je maar 1 keer.
    leuk om zo op de hoogte gehouden te worden.