Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

05 April 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

De Heer is opgestaan! Voor ons is het nu pas Pasen, voor jullie de dag al bijna om. Vanochtend lekker ontbijtje met eitje uit eierdopje dat door jongste kleinzoon was gefabriceerd. Toch een beetje thuis.
De afgelopen dagen zijn we in Zion NP geweest. Stukkie warme dan Bryce en opnieuw prachtig. Weer heel anders. Hoge steile bergen, met daardoorheen rivier Virgin, die alles mooi groen maakt. Prachtige wandelingen gemaakt; Ruud heeft zichzelf overtroffen door een wandeling die te boek staat als 'niet geschikt voor mensen met hoogtevees' toch te doen. En gelukt! super hoor, was prachtig.
Gistermiddag zijn we, een dag eerder dan gepland, naar Grand Canyon gereden, in de hoop ergens onderweg een stadje tegen gekomen waar een kerk zou zijn. Stonden er in Page 10 op een rijtje, nu geen enkele. Alleen woestijn en indianendorpen en die houden er andere gebruiken op na. Toen toch maar doorgereden naar Grand Canyon, waar we de camping pas de volkgende dag hadden gereserveerd en dus ergens anders plekje moesten zoeken - in het donker. We hadden bedacht ergens dan te gaan eten en te vragen of we op het terrein van dat restaurant konden blijven staan. Bleek poepie-duur Grand Hotel te zijn, waar (gelukkig) een lange wachttijd was voor je er kon eten en de manager wist ons te vertellen waar een legaal plekje was ergens vlakbij. Gelukkig maar, anders waren we een vermogen kwijt geweest aan dat eten... Nu een grote hamburger in zo'n echte Amerikaanse steaktent en toen op dat plekje midddenin het bos heerlijk rustig kunnen slapen. Gisteravond beperkt internetbereik en daardoor wel ontdekt dat er een hier een kerk is, maar niet hoe laat de dienst was. Vanochtend bleek op hun site dat er een Easter-rise-service was geweest met zonsopgang buiten op de Grand Canyon Rom. Schijnen jaarlijks duizenden mensen op af te komen, maar die hebben wij dus gemist. Jammer, was wel belevenis geweest, maar vast ook erg koud...
Nu gaan we naar de dienst van 11 uur, ben benieuwd. Fijn dat we die kans toch krijgen.
Moeten we nog wel een tijdje zoet brengen, want we zitten hier ongeveer op de grens van een tijdzone en zijn dus steeds in de war met de lokale tijd. Hier blijkt het dus weer een uur vroeger dan we hadden gedacht. Maar geeft niet, we vermaken ons wel.
Het weer is hier constant zonnig, soms warm, soms koud, maar wolken zien we amper. Prachtig allemaal.
De komende dagen gaan we dus genieten van de grootsheid van de Grand Canyon (en van de Maker ervan), gisteren bij het er door rijden al even af en toe een glimp opgevangen; de enormiteit is niet te bevatten, en al zeker niet op een foto te vangen. We gaan het allemaal zien en jullie horen het weer.
Liefs van ons, gezellige 2e Paasdag gewenst.

• 05 April 2015 - 20:45

Danielle:

Wij hebben genoten van een bijzonder gave Goede Vrijdag en een zeer vrolijke Paasdienst; geweldig!!! Hoop dat jullie ook mogen genieten van de opstandingsdag van onze Heer en Heiland! In Hem zijn we verbonden!! Dikke kus!