SF-Yosemite-Death Valley-Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu SF-Yosemite-Death Valley-Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu

SF-Yosemite-Death Valley-Las Vegas

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

19 April 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hi, na een tijdje uit de internet-lucht te zijn geweest zijn we nu weer in de bewoonde wereld: Las Vegas.
Er is dus weer heel wat te vertellen.
Op onze 2e dag in San Francisco hebben we na een bezoek aan het Kabeltram museum (interessant) door Chinatown gelopen. Echt leuk was dat. Je zag er echt alleen maar Chinezen, en een paar toeristen. Kleine winkeltjes, prijskaartjes in het Chinees, koffie met een enorme heerlijke koek van 20 cm doorsnee en 2,5 dik in een piepklein bakkerijtje voor drie dollar (eindelijk eens iets wat niet gigaduur was...). Daarna hebben we onze huurfiets opgehaald en daarmee de Golden Gate brug over gefietst. Erg leuk was dat, mooi bouwwerk. Het was heerlijk weer. Alweer... We hebben echt elke dag strakblauwe lucht gehad, en deze keer ook prima temperatuur. San Francisco is een prachtige stad, gezellig, overal live muziek op straat. Maar ook een schaduwkant, ontzettend veel zwervers en bedelaars. Behalve in Chinatown... Opvallend, wsch zorgen de mensen daar voor elkaar.
's Avonds hebben we een eerste stuk gereden RI. Yosemite Park en overnacht op P van Walmart. Volgende dag verder, door prachtig gebied met bergen en bochtige wegen (vindt Ruud heerlijk). Ik was die dag jarig en heb hele dag mails, apps en telefoon tjes gehad.
In Yosemite mooie camping middenin bos, met opbergkisten voor je eten (alleen als je met tent bent), voor de beren die anders op je eten en vuilnis af komen!! We hebben er geen een gezien helaas, was wel belevenis geweest. Volgende dag in Yosemite gewandeld, vijf uur lang, naar grote waterval. Prachtig daar, hoge bergen, enorme watervallen en voorjaar in de vallei, met bomen net in lichtgroen blad, soms bloeiend. Zo mooi.
Volgende dag naar de Giant trees geweest, de oudste is 2700 jr oud en onderaan 9,2 m in doorsnee. In een hadden ze een tunnel gemaakt waar je doorheen kon lopen. Indrukwekkend die enorme bomen.
Daarna doorgereden naar Death Valley. Door dor en lelijk stuk woestijn. De bergen waren verderop wel erg mooi, allerlei kleuren steen. En zoutvlaktes. En warm! 38,8 gr. Daar word je loom van. Na bezoek aan Visitor Centre n Badwater, waar je op een zoutvlakte kunt lopen en 85 m onder zeeniveau bent. We zijn op de camping in Death Valley gebleven omdat de sterren er zo goed zichtbaar zijn. Dat waren ze ook, prachtig. Alleen lukte het ons niet om er iets van op de foto te krijgen.
Vanochtend zijn we naar Las Vegas gereden en daar zijn we nu, in winkelcentrum want er moet ook geschopt worden af en toe. Vaiddag en vanavond gaan we ons maar eens vergapen aan de waanzin van de strip. En dan morgen vliegen in helikopter. En daarna... camper inleveren. Gelukkig is het nog niet zover.
Tot de volgende keer.

• 20 April 2015 - 00:17

Anke:

steeds weer heerlijk iets van jullie te lezen, geniet op afstand mee !
    En Janny, alsnog van HARTE gefeliciteerd en een prachtig nieuw levensjaar gewenst !!

veel liefs voor beiden,
    be blessed !

• 20 April 2015 - 10:47

Janneke Vonkeman:

ha die globe trotters.
    Heerlijk om zo met jullie mee te genieten. wat schrijf je leuk Janny.Het is volgens mij echt de reis wat je droom was.Maar... wat gaat de tijd toch vlug.
    Jon is nog steeds druk met de boot. Hij heeft echt alles klaar maar de werf helaas nog niet. dat geeft wel wat frustratie.
    Hier is het weer ook mooi. Mijn huis is nog steeds in het Paasgeel.Wel vrolijk .
    Ben benieuwd naar de gok ervaringen van Ruud. Hij zou er 100 euro aan verpatsen. Ik hoop dat hij er meer voor terug krijgt (je moet natuurlijk ook wel wat geluk hebben.
    Lieve groet, Jon en Janneke

• 20 April 2015 - 15:49

Marga En Mike Valk:

Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat . Echt zn droom reis. Zo te lezen beleven jullie van alles moois maar ook indrukwekkend. Succes mett de hoofdprijs binnen te halen in Las Vegas.
    En helaas komt er ook een einde aan jullie reis. Dus extra genieten de laatste camper dagen .
    Enook een goede terug reis toegewenst.
    Lieve groet,
    Marga&Mike

• 20 April 2015 - 21:43

Adri En Roelien:

Jullie hebben het volgens mij prima naar de zin, de tijd vliegt vast!
    Leuk om op afstand van jullie belevenissen mee te genieten.
    Nog fijne dagen!