Camper ingeleverd - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu Camper ingeleverd - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu

Camper ingeleverd

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

22 April 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Aan alles komt een eind... ook aan 4 weken heerlijk camperen - wat een ervaring! Vanochtend hebben we de camper weer ingeleverd, na ongeveer 7000 km en de meest prachtige en bijzondere dingen te hebben gezien en gedaan! En wat hebben we het samen ook heerlijk gehad. Een voorrecht dat we dit mochten meemaken.
Maar eerst de belevenissen van de afgelopen dagen: zondagmiddag hebben we ons vergaapt aan crazy Las Vegas. Wat een overdaad en luxe. Het gekste is nog niet gek genoeg. En alles flikkerend verlicht. Elk hotel een ander thema, tot in het uiterste uitgewerkt. Een op muziek spuitende fontein,een uitbarstende vulkaan, de eiffeltoren, het vrijheidsbeeld, de rialtoburg, het forum romanum, alles is nagebouwd. En dan die casino's. In elk hotel honderden flikkerende gokautomaten, roulette-, poker- en blackjacktafels! En druk! Je snapt niet waar al die mensen vandaan komen. Ruud zou zijn geluk nog beproeven, maar heeft het niet gedaan. De gokautomaten zijn te dom voor woorden en, wat hij een leuk spel vindt en ook goed kan, is black jack, ,aar daar ging het om zulke hoge inzetten dat je binnen de kortste keren blut bent. Dus toch niks voor ons. Voelde niet goed. Heel Las Vegad trouwens niet: immoreel, donker, leeg. Met veel bling bling aan de voorkant, maar ook hier weer de andere kant met enorm veel zwervers en jonge meisjes die dingen doen waar ze vast niet blij van worden. Leuk om te hebben gezien, maar dat is het dan ook. Wel heerlijk weer trouwens: we liepen om twaalf uur nog in korte broek en hemdje over straat. En mensen kijken... want je ziet wat rondlopen!
Gisterochtend werden we gehaald door een bus die ons naar een klein vliegveld bracht, voor de helikoptervlucht over de Grand Canyon. Dat was een belevenis. Eerst over Lake Mead en de Hoover Dam. Het water stond maar liefst 50 m lager dan normaal, er heerst grote droogte in Californie, begint een probleem te worden. En toen de Canyoin in, helaas nit zo diep als we hadden gehoopt, maar dit was ook prachtig. Ik was wel een beetje luchtziek, gelukkig kon ik alles binnen houden...
Een geweldige afsluiting van deze camperreis. Gisteravond en vanochend ingepakt en schoongemaakt.
Nu ztten we in een hotel aan de 'Strip', Excalibur, thema ridders, kastelen, King Arrthurlegendes. Op de 17e vrdieping. De kamer is netjes, maar de grandeur van de entree en het casino is hier ver te zoeken. Nou ja, je kan niet alles hebben :-)
Straks vroeg naar bed, want vannacht om 03:30 (!) worden we opgehaald door shuttle en naar vloegeveld gebracht, waar vandaan we om 06:00 vertrekken ri. New York. Daar hopen we nog een paar heerlijke dagen te hebben.
En dan echt naar huis... ook heerlijk om alle kinderen en kleinkinderen weer te zien. Want we hebben wel gebeld, ge-appt en geskypt, maar 'live' is toch anders.
Volgende bericht dus vanuit The Big Apple! Tot dan. Big hug.

• 22 April 2015 - 02:54

Anke:

have a real good trip to the East - great memories

XX XX

• 22 April 2015 - 07:37

Symon Uidam:

Well....I had lost the Waarbenjij website that you were using to record and share your wonderful trip. Now I finally found it. Wow ! You guys have certainly seen the sights. Sounds like you've had a wonderful time and enjoyed yourselves. Good to see your travels have been enjoyable, adventurous and safe. Looking forward to your report from New York. Love and best wishes, Symon and Varina.

• 22 April 2015 - 10:58

Gert:

Mooi om alles gelezen te hebben en er zo toch een beetje bijgeweest te zijn.
    Goed reis!

• 22 April 2015 - 11:12

Cobi:

Dit smaakt vast naar meer van dat soort reizen.
    Geniet nog even van het staartje van je trip en een goede vlucht straks naar Nederland.
    Liefs Cobi