Grote temperatuurverschillen - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu Grote temperatuurverschillen - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu

Grote temperatuurverschillen

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

03 April 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Zijn we weer... sinds twee dagen weer veel meegemaakt. Woensdagochtend gingen we in korte broek vanuit Page op weg naar Bryce Canyon. Het was warm en we reden door weer een desolaat woestijnlandschap. Totdat we in Kanab rechtsaf gingen; vanaf toen reden we door een groen dal, overal bomen in voorjaarstooi. En een beetje kouder. Dus een shirt met langemouwenen spijkerboek aan. Ik dan, he; Ruud is een bikkel, heeft het nooit koud. Na dat dal kwamen we in Bryce. Nu hadden we vaniedereen gehoord dat alle campings vol zouden zijn, ik had ook getracht iets per telefon te reserveren, maar kreeg steeds te horen dat er geen plaats was. Dus we hadden ons al voorbereid op een nacht op een parkeerllaats of zo. Maar goed, vlak voor de ingang van het nationaal park Bryce was een camping en we gibgen het toch maar proberen. Met resultaat, er was wel plek. Stond er een groot bord op de balie, dat het die nacht zou vriezen! En inderdaad, een vestje was wel lekker maar in de zon toch heerlijk. 's Middags mooie wandeling gemaakt net buiten het park, naar watervL. Nou ja, paar druppeltjes, het was kennelijk droog geweest. Maar toch mooi. En daarna nog in park zelf. Werkelijk prachtig, de mooiste rotsformaties in allerlei kleuren, Ruud heeft jullie al een paar foto's gestuurd. Ik heb er honderden gemaakt geloof ik, je raakt niet uitgekeken! Groots. Voor mij tot nu toe hoogtepunt.
Inderdaad was het vannacht goed koud. Vanochtend stonden we om 06.30 op om de zonsopgang te zien, bij 4 graden onder nul. Die zonsopgzng was prachtig, zette de rotsen in mooi zacht licht. Belevenis. Na het ontbijt weer gewandeld, nu de canyon in. Met winterjas en wanten aan! Er staat een harde ijzige wind, maar wel felle zon en strakblauwe lucht. Daarna zijn we stukjeverder gereden en hebben opnieuw een wandeking gemaakt, nu in de sneeuw...
En momenteel zitten we in de camper, met de kachel aan. Vannacht wordt er 10 gr vorst verwacht. Gelukkig dekens genoeg en lekkere kachel.
Morgen gaan we richting Zion NP. Geen idee wat we dan weer uit de kast moeten trekken om aan te doen, we zien wel.
Veel verschillende indrukken dus in korte tijd. Maar allemaal prachtig.
Hoop met jullie alles goed?! Tot later. Liefs van ons.

• 03 April 2015 - 01:36

Anke:

gaaf zeg, kan een beetje voorstellen .... meegenieten ...

• 03 April 2015 - 09:16

Mike En Marga Valk:

Mooie natuurverschijnselen. Zo te lezen genieten jullie enorm!
    Indrukwekkende foto's.goede reis verder.

• 03 April 2015 - 11:36

Adri En Roelien:

Leuk om zo op een afstand met jullie mee te genieten, foto's zijn idd prachtig!
    Wat ben je dan maar een klein nietig mensje in die grootsheid hè?