Van Grand Canyon naar LA naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu Van Grand Canyon naar LA naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu

Van Grand Canyon naar LA naar San Francisco

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

13 April 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een paar dagen radiostilte is er weer genoeg te vertellen. We genieten nog steeds zeer, doen vele vele indrukken op, elke dag brengt weer iets anders zijn dankbaar dat we dit allemaal mogen meemaken en hebben vast nog lang nodig om dit allemaal te verwerken.
Goed, dinsdag jl vertrokken we vanuit Grand Canyon NP, op weg naar Los Angeles. We ontdekten dat de route parallel loopt met de historische Route 66 en dus hebben we een gedeelte daarover gereden. Gelukkig kwamen we nog een museum-achtige setting tegen van tankstation, werkplaats, oude auto's vanuit die tijd. Was leuk! 'S Nachts hebben we een parkeerplaats overnacht, de volgende dag verder tot zo'n 70 mijl voor LA, waar we naar een grote mall (winkelcentrum) zijn gereden, want we moesten toch boodschappen doen en ik wilde wel eens winkelen bij de grote warenhuizen,JCPenney's, Macy's, Kohl's, waar ik van eerdere Amerika-bezoeken leuke sale-herinneringen aan had. Dat vie dus erg tegen, heel veel van hetzelfde en -zeker met de huidige dollarkoers- helemaal niet voordelig.Niks gescored dus, Ruud heeft wel een gereedschapsset gekocht, die volgens hem van dit merk in NL veel duurder is. Daarna nog doorgereden tot vlak voor LA. We hadden de camping pas een dag later gereserveerd, dus we overnachtten op parkeerterrein van Walmart, ideaal. Ook daar weer leuke winkels in de buurt. Kijke-kijke-niet-kope...
Donderdagochtend meldden we ons bij de camping, waren we natuurlijk veel te vroeg en mochten we nog niet op. Beetje onzin, want de plek was gewoon vrij, maar ja. Het was werkelijk heerlijk weer, dus er viel genoeg te zien in de tussentijd. Nadat we ons hadden geinstalleerd hebben we onszelf verder een luierdagje gegund. Lekker lezen in het gras.
De volgende dag, vrijdag dus, met de camper naar het station in de buurt, daar op de trein en metro gestapt naar LA. Hollywood-sign, Walk of Fame, LA Cathedral, Walt Disney Music Hall... we hebben het allemaal gezien. Daarna op de bus naar Venice, waarvan ik had gehoord dat het strand daar het leukst was. Dan merk je dat LA echt groot is - we zaten ruim een uur in de bus. En Venice vonden wij geen fijne sfeer hebben, beetje duister, met veel alternatieve types en zo. Smaken over wat leuk is en wat noet, verschillen kennelijk. Bovendien was het al eind van de middag dus veel te koud en winderig om aan of in zee te zijn. Beetje tegenvaller dus, nouja, kan gebeuren. Toen weer met die bus het hele eind terug, weer op de trein enz enz. We waren om half 11 weer op de camping.
De volgende dag zijn we met de camper naar Chrystal Cathedral gereden (voorheen van Hour of Power, wordt nu omgebouwd tot katholieke kathedraal). Werkelijk prachtig!! Zo mooi vormgegeven. Helaas konden we er dus niet in vanwege de verbouwing, er was wel een museum over hoe hrt was en hoe het gaat worden. Was de mijlen omrijden meer dan waard! Daarna wilde Ruud graag sterren en hun huizen spotten in Beverly Hills. Dat mislukte een beetje, je hebt geen idee waar je moet zoeken, die huizen hebben ze waarschijnlijk goed verstopt, en als we de sterren al zouden zien is het de vraag of we ze zouden herkennen :-)
Enfin, we hebben Rodeo Drive gezien en superdure winkels en toen zijn we via de kustweg op weg naar San Francisco op weg gegaan. Eerste stuk was erg druk, maar verderop prachtig. Na het zien van de zonsondergang hebben we een plekje langs de weg gezocht om te overnachten. Wel een beetje (boel) scheef, dus niet zo erg lekker geslapen. Vanochtend al vroeg verder die prachtige kustweg gereden, vele bochtjes, vele indrukwekkende uitzichten... mooi! Al tegen 12 uur waren we in SF op de camping, die we hadden gereserveerd. Ligt aan zee, maar je kunt er vanaf de camping niet bij komen, niet dat dat zo aantrekkelijk is; is vast nog koud. Het weer is ook hier weer heerlijk, warm zonnetje, maar niet te. Kan niet beter.
Morgen dus naar San Francisco, ook daar verheugen we ons weer op. Is als stad mooier dan LA schijnt het, dus we gaan ervan genieten.
Sorry als ik wat lang van stof ben, er is ook zoveel te vertellen. Als het te veel is, lees je 't gewoon niet toch? :-)
Tot de volgende keer maar weer, liefs van ons

• 13 April 2015 - 07:28

Danielle:

Wat leuk weer om te lezen! En helemaal niet te lang hoor!!
    Geniet van al die mooie indrukken!! Xxxx

• 13 April 2015 - 07:33

Gert:

Leuk om allemaal te lezen.
    Vooral de pieren in SF vond ik leuk met de zeehonden.
    Alcatraz ben ik niet geweest, leek mij wel interessant.
    Gr. Gert

• 13 April 2015 - 08:10

Esther:

Heulemaal niet lang van stof. Juist gaaf om te lezen! Een collega van mij met zijn vrouw probeert momenteel de oude route 66 zoveel mogelijk te pakken. Een uitdaging op zich.
    Fijn om te zien dat jullie zo enorm genieten van het land dat in alles groter / grootser is dan ons kikkerlandje (waar het weer overigens schoorvoetend ook qua weer weer iets aangenamer begint te worden.. ).

• 13 April 2015 - 09:56

Sylvia:

Zo leuk dat gert en ik nu een plaatje hebben van waar jullie zijn en nog komen. Die route langs de kust hebben wij gereden toen ik 18 jaar was en Gert 21 :) samen met mijn tante. Weet nog hoe mooi wij het daar vonden! En San Fransisco, het kronkelwegje naar beneden, straatmuzikanten, Alcatraz, die indrukken zijn nog niet weg. Geniet ervan en wij genieten op afstand mee. liefs xxx