Morgen naar huis deel 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu Morgen naar huis deel 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janny Kops - WaarBenJij.nu

Morgen naar huis deel 2

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

25 April 2015 | Verenigde Staten, New York

Sorry, er ging iets fout met toetsenbord, dus hier vervolg.
Na 9/11-memorial naar Wall Street, oude buurt langs de rivier waar vroeger de vismarkt was, maar nu allerlei hippe cafeetjes en winkeltjes en Brooklynbridge op gelopen. En tussendoor steeds ergens naar binnen om op te warmen... We hadden kaartjes voor Top of the Rock, uitzichtplatform op Rockefeller Building, maar daar bleken we pas om 21:00 terecht te kunnen, dat dus maar uitgesteld tot vandaag. In plaats daarvan de nighttour met hop-on-hop-offbus gemaakt. Mooi, al die lichtjes. Verbazend om te zien dat NY werkelijk the city that never sleeps is! Om elf uur 's avonds nog druk verkeer en hordes mensen op straat. We kwamen bekaf thuis tegen middernac ht.
Vanochtend weer op pad; weer koud, dus nu beter aangekleed.
We begonnen vandaag met boottocht op Hudson- en East River. Om Vrjheidsbeeld heen,enz. Bleek er een uur nadat wij er waren een bommelding te zijn op Liberty Island. Hebben wij natuurlijk niets van gemerkt. Daarna zijn we per bus langs Central Park en door Harlem gereden. Prachtige gebouwen, grote tegenstelling tussen oud en nieuw, klassiek en modern en chique en volks. Daarna even gewandeld in Central Park, en tenslotte naar Top of The Rocks - New York van boven af in schemer en donker gezien. Prachtig!
Wat mij het meest opviel is dat NY ondanks de vele gebouwen zo groen is; overal bomen, parkjes en bloembakken. En nu op z'n mooist: heel veel bomen in de straten prachtig wit en roze in bloei!
Nu gauw slapen, morgen uitchecken, nog halve dag winkelen en dan naar vliegveld, op naar huis!
'T Is ook echt mooi geweest nu; we merken dat we een beetje 'vol' zitten vanalle indrukken. Tijd om naar huis te gaan; we verheugen ons op weerzien met kinderen en kleinkinderen.
Tot zondag, dan hopen we te kunnen melden weer veilig en wel in ons eigen huis te zijn.
Liefs van ons

• 25 April 2015 - 10:05

Anke:

Goed gevulde dagen zeg !!
    kan me voorstellen dat jullie 'vol' zitten met indrukken :)
    Dankbaar met zo'n goeie tijd samen

HEEEEEEEEEL GOEIE REIS TERUG en veilige aankomst bij al jullie geliefden.

SHALOM

• 25 April 2015 - 13:34

Adri En Roelien:

Lieve broer en zus, aan alles komt een eind, maar opmakende uit al jullie reisverhalen hebben jullie WEL GENOTEN!
    Nu nog het laatste reis stukje afronden met een veilige thuiskomst.
    Liefs Adri en Roelien